Achter de schermen bij FysioSupplies
KennisblogBinnenkort bestaat FysioSupplies 15 jaar. In de afgelopen jaren zijn er veel specialisten in huis gekomen. Samen hebben we veel kennis en visie en zorgen we voor kwalitatieve producten die snel bij jou worden bezorgd. Maar wat gaat daaraan vooraf? Vier collega’s nemen jou mee in het verhaal van FysioSupplies.
Zo is het allemaal begonnen
Cliché maar waar: FysioSupplies begon op een zolderkamer. De zolderkamer van voormalig topschaatser Alexander Oltrop, om precies te zijn. Hoe kwam hij op het idee? “Een half jaar voor de Olympische Spelen raakte ik geblesseerd. Van dagelijks zes uur trainen ging ik naar twee uur revalideren. Ik moest mijn energie kwijt”. Dus greep Alexander terug op zijn studie fysiotherapie én op de trends die hij in Amerika signaleerde, tussen het wedstrijdschaatsen door. “Als het even kon, ging ik naar de computerzaak om te kijken wat er nieuw was en welke spullen ik kon doorverkopen. Naar het voorbeeld van eBay”. In Nederland waren er destijds nauwelijks webshops, laat staan op het gebied van fysiotherapie. Dus greep Alexander zijn kans. “Maar online verkopen was niet genoeg, de tijd haalt je vanzelf in. Daarom wilde ik me focussen op fysiotherapeuten en hen het totaalassortiment aanbieden met specialisten in huis én bij de klant”. Het gaat dus verder dan tape en oefenmaterialen; je kunt ook hoogwaardige meetinstrumenten, tafels, echografie- en shockwave-producten kopen. Kortom: de one-stop-shop op het gebied van fysiotherapie!
De mensen achter FysioSupplies
En zo geschiedde. Inmiddels kun je kiezen uit meer dan 18.000 producten, die bijna allemaal de volgende dag geleverd worden. Dat is sinds vijf jaar de verantwoordelijkheid van Jelte, lead magazijn: “Het vergt een strakke planning van ons team, de leveranciers en de distributeurs. Dat niet alleen; we hechten veel waarde aan kwaliteit. Het is fijn dat het op tijd geleverd is, zolang het product óók goed is”. Om dit te kunnen garanderen, schakelt Jelte regelmatig met leveranciers, IT’ers en de klantenservice. Ook leest hij alle reviews. “Zo signaleer ik waar we ons proces kunnen verbeteren. En van positieve reviews word ik erg vrolijk! Dat is waar ik het uiteindelijk voor doe: het anderen naar de zin maken”.
Het anderen naar de zin maken? Daar heeft ook Nadia (lead klantenservice) haar werk van gemaakt: “Anderen helpen doe ik graag. Als klantenservicemedewerker ben ik via alle kanalen bereikbaar. Voor vragen, klachten en complimenten. Het is altijd een verrassing wie je te spreken krijgt en wat de situatie is, dat maakt het werk ontzettend leuk”. Daarnaast is Nadia erg blij met haar collega’s: “De klantenservice is hecht en we helpen elkaar graag. Daarnaast werken we graag samen met andere afdelingen, het is heel fijn om op hen te kunnen bouwen. Teamwork makes the dream work! Iedereen is behulpzaam en de deuren staan letterlijk en figuurlijk open”.
Achter een van die deuren zit John (online marketeer): “Mijn carrière bij FysioSupplies begon met een stage. Destijds dacht ik dat een kantoorbaan niets voor mij was, maar FysioSupplies bewijst het tegendeel. Ik heb heel afwisselend, uitdagend en sociaal werk, aangezien ik veel contact heb met collega’s”. Daarmee doelt John niet alleen op het marketingteam, maar ook op de salesafdeling, het magazijn enzovoorts. “Het is belangrijk om het hele bedrijf mee te nemen in het assortiment. Samen zorgen we ervoor dat de klant de juiste producten krijgt”. Af en toe gaat John op pad om te zien of dat inderdaad gebeurt: “Dan zie je meteen hoe de producten in de praktijk toegepast worden”.
Reacties (2)
Trijntje Hagenauw
Geacht team, Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum van jullie mooie bedrijf. Ook al koop ik niet geregeld bij jullie, toch ben ik blij met jullie. Heel veel succes voor de toekomst! Vriendelijke groeten, Trijntje Hagenauw Mens In Beweging, fysiotherapie Roden/Roderesch
Beantwoordend. stapel
ik ben blij met dit leuke en interessante bedrijf
Beantwoorden