“Nieuwe website zorgt voor snellere levering en betere prijs”
NieuwsIn gesprek met ons development-team
Is het jou al opgevallen? Onze website is vernieuwd! We hebben onze vertrouwde huisstijl behouden, maar verder is het een wereld van verschil. De website is nog meer gericht op jou als zorgprofessional, zodat je jouw spullen nog makkelijker en sneller in huis hebt. Natuurlijk ging er heel wat aan vooraf: plannen, onderzoeken, schetsen, uitproberen en uiteindelijk het bouwen van de nieuwe website. Hierin heeft onze afdeling development een grote rol gespeeld. We stelden ze enkele vragen over wie ze zijn, hoe ze tot dit mooie resultaat zijn gekomen en wat er allemaal is verbeterd.
Wie zijn jullie?
“Wij zijn het het development-team van FysioSupplies, bestaande uit drie back-enders en een front-ender, onder aanvoering van Benjamin. Vanuit de kernwaarde ‘Denken in totaaloplossingen’ werken wij voortdurend aan het verbeteren van de dienstverlening, waarvan de website een belangrijk onderdeel is. Zo proberen we werkprocessen efficiënter te maken, processen te automatiseren en klantbehoeften naar technische oplossingen te vertalen. Daarin werken we veel samen met de andere afdelingen binnen FysioSupplies, zoals de klantenservice, de salesafdeling en het magazijn.”
De afgelopen periode stond in het teken van de nieuwe website. Waarom moest deze er komen?
“Onze vorige website was verouderd, zowel qua uitstraling als techniek. Wat ons betreft kon het allemaal wel wat sneller en soepeler. Daarnaast wilden we de website graag koppelen aan de andere processen en tools in ons bedrijf. En toen we eenmaal bezig waren om alle wensen en eisen van klanten en collega’s in kaart te brengen, kregen we ook allerlei ideeën om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Uiteindelijk is het een megaproject geworden.”
Zo te horen is er veel gebeurd! Hoe zag het proces eruit?
“Voor elke afdeling hebben we maatwerk geleverd. Zo hebben we een warehouse systeem ontwikkeld, waarvoor we software hebben geschreven om alle magazijnprocessen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Enkele onderdelen hiervan zijn: een scanoplossing voor het picken, adequaat voorraad- en locatiebeheer en een snelle afhandeling van inkomende goederen. Maar ook het automatisch aanmelden van pakketten bij de pakketdienst en het informeren van klanten met trackingcodes. Daarnaast zijn we veel bezig geweest met het schrijven en onderhouden van koppelingen met onze externe tools. Denk bijvoorbeeld aan de koppeling met ons boekhoudsoftwareprogramma en de auto pricing-tool. Al deze aspecten dragen samen bij aan de totaaloplossing die we willen bieden.”
Er zijn genoeg systemen beschikbaar. Waarom kiezen jullie dan toch voor maatwerk?
“Door maatwerk te leveren kunnen we precies maken wat we nodig hebben om onze klanten snel en efficiënt te bedienen. Dat heeft nog een belangrijk voordeel: doordat we minder tijd kwijt zijn om een order af te handelen, kunnen wij een scherpere prijs aanbieden. Bovendien houden we op deze manier meer tijd over voor het persoonlijke klantcontact. Zo blijven we op de hoogte van wat er bij onze klanten speelt en hoe we onze totaaloplossing kunnen optimaliseren.”
En wat zijn de belangrijkste verbeteringen voor mij als klant?
“Het is nu nog makkelijker om je favoriete producten te vinden. De zoekfunctie is verbeterd en het filtersysteem is uitgebreid. Daarnaast kunnen we, dankzij de automatische koppeling met leveranciers, precies zien wat de actuele voorraad is en wanneer wij het product kunnen leveren. En dankzij de automatic pricing-tool ben je elke dag van scherpe prijzen verzekerd. Dat scheelt op de lange termijn tijd en geld. Tot slot, en dat is misschien nog wel het allerfijnste: de bestelafhandeling is er enorm op vooruitgegaan. Als je bent ingelogd, heb je de producten met een paar clicks in huis! Door het bestellen zo eenvoudig mogelijk te maken, houd je meer tijd over voor je patiënten.”
Welke vernieuwingen kunnen we nog verwachten?
“Op dit moment zetten we de puntjes op de i. We optimaliseren de klantbeleving en lossen de laatste, technische probleempjes op. Ondertussen maken we ons klaar voor een uitbreiding van het aantal producten! Doordat de webshop een stuk krachtiger is, kunnen we nog meer producten aan ons assortiment toevoegen. En door de slimme koppelingen kunnen we alles nog sneller leveren tegen een scherpe prijs.”
Reacties (0)