Maak kennis met onze afdeling; data!
ColumnsAls je denkt aan de afdeling data zal er bij velen waarschijnlijk niet direct een belletje gaan rinkelen. Deze afdeling is er een die niet vaak naar voren komt in een organisatie. Wij vinden dat dit anders moet want zij vervullen een hele belangrijke rol, zij zorgen voor een kwalitatief hoogwaardig productaanbod. We stellen ze graag aan jullie voor!
Wie zijn jullie en wat doen jullie precies?
Wij zijn Jeroen, Linet en Patrikas. Samen zijn wij verantwoordelijk voor het beheren en optimaliseren van onze producten en categorieën. Wij zorgen ervoor dat ons online assortiment op een kwalitatief hoogwaardige manier aangeboden wordt. Een duidelijk en toereikend beeld van elk product, zorgt ervoor dat de klant in korte tijd precies weet welk product voor hem of haar de juiste keuze is.
Ja, dat klinkt leuk maar hoe ziet zo’n werkproces er uit?
Wij werken via een vast schema. We kijken eerst wat onze klanten nodig hebben, dit horen wij van het management of onze klantenservice geeft bij ons aan dat ergens vraag naar is. Vervolgens nemen we contact op met de desbetreffende producent of leverancier, maken afspraken en zij leveren ons de content aan die we vervolgens op de website kunnen zetten. Soms voldoet deze content niet voldoende aan onze richtlijnen en checken wij de teksten en afbeeldingen zodat het wel aan onze wensen voldoet. Ook laten we de teksten vertalen, want ja, we hebben natuurlijk ook webshops in het buitenland. Samen bepalen we de prijs van het product en schakelen als laatst onze marketing afdeling in om te laten weten dat ze een nieuw product kunnen promoten.
Jullie hebben het steeds over een kwalitatief hoogwaardig aanbod. Hoe zorgen jullie hiervoor?
Bij nieuwe producten beoordelen onze specialisten de kwaliteit en speelt ook de mening van de klant hierin een belangrijke rol. Wij zorgen ervoor dat we het product met een duidelijke productomschrijving online zetten en de nodige eigenschappen en filteropties ontbreken hierbij niet.
Wat doen jullie om klaar te zijn voor de toekomst?
Wij bereiden ons voor op dé nieuwste versie van ons e-commerce platform Magento en zitten middenin het migratie proces. Het is belangrijk dat we meegroeien met de software om de nieuwste ontwikkelingen ook toe te passen binnen ons bedrijf. Misschien is het leuk om onze afdeling ICT hiervoor te interviewen.
Goed idee, gaan we doen! Bedankt voor dit korte maar leuke gesprek
Graag gedaan!
Reacties (0)